WERKOMGEVING
We scannen de beschikbare beleidsstukken rondom dienstverlening en de visie op werk, die een beeld geven van de werkomgeving. Zijn er verschillende balies of locaties? Werken medewerkers op afspraak en hoe worden klantbezoeken ondersteund? Maar ook hoe is de KCC-ondersteuning georganiseerd?
TECHNOLOGIE
We inventariseren de huidige stand van zaken. Welke devices zijn er in huis? Gebruik je voornamelijk thinclients, of laptops? Hoe ziet de licentiestructuur eruit? Wat voor applicaties zijn er in huis en zijn deze via een browser of als stand alone applicatie beschikbaar? Wat is het sourcingbeleid, SaaS of on-prem? Gebruiken jullie al SaaS-applicaties? Hoe wordt de virtuele desktop beheerd?
MENS
En ook heel belangrijk, de aandacht voor de menskant van de werkplek. Wat voor type medewerkers zijn er in de organisatie? Past de werkplek bij het type werk dat deze medewerkers doen? Hebben ze daar de juiste vaardigheden voor? Wat voor werkstijlafspraken zijn er binnen de organisatie?