Leren is leuk, ontwikkelen noodzakelijk
Tijdens onze projecten bij de Omgevingsdienst Achterhoek (ODA) en Peelgemeenten hebben we opnieuw gemerkt hoe enthousiast medewerkers worden als ze de kans krijgen zich verder te ontwikkelen. Dit geldt niet alleen voor het leren van nieuwe kennis of vaardigheden. Ook een betere beheersing van bijvoorbeeld Office-producten is erg in trek.
Een kennismeting als basis
De medewerkers van ODA en Peelgemeenten kunnen allemaal inloggen op een persoonlijk kennisportaal. Binnen die eigen leeromgeving staan allerlei kennismetingen voor ze klaar. Hiermee kunnen ze hun vaardigheden en kennis van applicaties specifiek voor de organisatie meten, maar ook voor bijvoorbeeld Office-producten.
Meten is weten
Medewerkers vinden het over het algemeen erg interessant om deze tests te doen. Bijvoorbeeld omdat ze benieuwd zijn in hoeverre ze Word echt beheersen. En uiteraard is het leuk als het resultaat ‘goed’ of ‘zeer goed’ is.
De wens tot ontwikkelen
Als medewerkers ontdekken dat hun kennis en vaardigheden voor een bepaalde applicatie minder is dan gedacht, ontstaat vanzelf de wens zich daarin te ontwikkelen. Ook daarbij helpt het persoonlijk kennisportaal ze verder. Bijvoorbeeld door duidelijk te maken wie de superusers of expertgebruikers zijn van een applicatie. Korte lijnen, sociale interactie en persoonlijke ondersteuning blijken altijd weer belangrijk steunpilaren in de ontwikkeling van medewerkers.
Verdere verdieping
Ook voor verdere verdieping kunnen de medewerkers van ODA en Peelgemeenten terecht in hun persoonlijk kennisportaal. Ze vinden er namelijk ook een overzicht van alle klassikale en e-opleidingen die ze kunnen volgen. Daarmee hebben we het voor medewerkers van ODA en Peelgemeenten zo gemakkelijk mogelijk gemaakt hun eigen ontwikkeling verder vorm te geven. Leren is zo niet alleen leuk, het is ook nog eens eenvoudig op een structurele manier op te pakken.
Meer informatie over het persoonlijk kennisportaal
Wilt u een demo van het persoonlijk kennisportaal? Neem dan contact op met ons.