Home / Informatie managen / Datamigratie en -implementatie / GT Connect: met een Kickstart naar onboarding en migratie

GT Connect: met een Kickstart naar onboarding en migratie

Met al het thuiswerken de afgelopen maanden is het belang van goede, betrouwbare communicatiekanalen weer eens duidelijk gebleken. Maar uit je eigen ervaring weet je waarschijnlijk wel dat de kwaliteit van gesprekken en de beschikbare hulpmiddelen hiervoor niet altijd van het gewenste niveau zijn. Een extra reden om de aansluiting op GT Connect nu op te pakken.

Een telefooncentrale in de cloud

Kort samengevat vervang je met GT Connect je huidige telefooncentrale door een digitale telefooncentrale in de cloud. Daar bovenop heb je als gemeente de keus om functionaliteiten voor extra communicatiekanalen af te nemen. Denk aan chat, video, presence en dergelijke. GT Connect is een omnichannel communicatie-oplossing dus. Hiermee worden het KCC, en alle andere medewerkers, beter ondersteund in de communicatie en de dienstverlening aan burgers en bedrijven. En in de communicatie met elkaar.

wat is GT Connect?

Bron: VNG Realisatie

Een organisatiebrede aanpak

Zo’n 250 overheden hebben zich verbonden aan GT Connect, waarvan de aanbesteding is uitgevoerd door VNG Realisatie. Daarmee zijn deze moderne communicatiemiddelen geïntegreerd beschikbaar tegen meestal lagere kosten dan in veel huidige situaties. De implementatie zelf kan overigens wel een veelkoppig monster zijn. GT Connect raakt onder andere de infrastructuur, de telefonie, devices, werkplekken, het KCC, zaakgericht werken en wellicht nog andere projecten. De implementatie van GT Connect vraagt dan ook om een organisatiebrede aanpak.

Adoptie door gebruikers, integratie Office 365 en visie op de werkplek

Verder is het goed te beseffen dat de implementatie van GT Connect niet alleen techniek is. In onze blog GT Connect ga goed voorbereid van start las je al dat de adoptie door gebruikers minimaal net zo belangrijk is. Ook de vraag welke functionaliteiten je regelt via GT Connect en welke eventueel via Office 365 is van belang. En in de basis vraagt het hele traject een duidelijke visie op de werkplek in de toekomst en de daarbij behorende communicatiewensen van medewerkers.

Met een Kickstart naar onboarding en migratie

Als Quarant hebben we al meerdere gemeenten geholpen bij de implementatie van GT Connect. Op basis van die ervaring hebben we een Kickstart ontwikkeld waarmee we in beeld brengen wat de impact van GT Connect op jouw organisatie is, welke organisatieonderdelen erdoor worden geraakt en wat dit betekent voor je ICT-architectuur, applicaties, processen en (de meest belangrijke categorieën:) klanten en medewerkers. Je ziet in korte tijd de scope van het project. En we zorgen voor een plan van aanpak waarmee je klaar bent voor de onboarding- en migratie-trajecten.

Meer informatie

Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met Adrie van Bohemen: 06 53 37 14 87, adrie.van.bohemen@quarant.nl of Laurens de Vries: 06 115 326 32, laurens.de.vries@quarant.nl.

 

Wij delen kennis, tips en adviezen. Blijf op de hoogte.
Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Of volg ons op LinkedIn.

Adrie van Bohemen
Adrie van Bohemen
Als één van de partners van Quarant ben ik ook werkzaam als Consultant. Ik breng gemeenten in beweging, door mijn jarenlange praktijkervaring met zaakgericht en digitaal werken, digitale dienstverlening, gegevensmanagement en basisregistraties met ze te delen. Meer informatie? 06 533 714 87
Lees meer blogs

Aanbevolen berichten